Webpage: StormPartner

Du hittar hemsidan för Stormpartner HR-support här:
http://stormpartner.se

tisdag 18 februari 2014

Hur hanterar ert företag medarbetares misskötsamhet?

Enligt min erfarenhet är det vanligt att HR får kontakt med misskötsamhet och individärenden där problemen pågått i många år utan att någon aktivt tagit tag i problemet.

Ett typiskt scenario kan se ut så här: "HR måste hjälpa mig med NN! Han är helt hopplös. Senast nu så vägrade han att göra den arbetsuppgift jag gett honom. Han påstår att det inte ligger i hans arbetsuppgifter. Dessutom kommer han ofta för sent till jobbet och jag har flera gånger kommit på honom med att privatsurfa under arbetstid. Han presterar mycket sämre än sina kollegor."    

Efter lite utredande kommer det fram att det verkar stämma. Chefen har haft problem länge med NN och lyckas inte få kontroll på situationen. Det finns ingen som helst dokumentation av problematiken. Chefen påstår att han diskuterat och "tjatat" på NN för att komma till rätta med situationen men att ingenting hjälpt. Nu vill han bli av med NN. Helst omplacera honom till en annan avdelning eller att företaget "säger upp NN".


Hur kan det bli så här? 

Vad skall man göra nu?

Vad kunde man gjort bättre?

Vi återkommer med en fördjupad diskussion på denna blogg och tar gärna emot synpunkter och diskussion om denna fråga.......

Andra inlägg på temat: Tryck på etiketten misskötsamhet här intill.



Om du vill få stöd i HR-frågor, kontakta StormPartner AB : 
Mail: info@stormpartner.se 
Hemsida: http://stormpartner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna inlägget: